Igår så skrev jag aldrig vad vi gjorde. Men det kommer nu.

Kom upp till stallet, mockade åt Älva och Kerstin. Sen spåna och fodra, in med hästar osv.
Sen när Jänta hade ätit klart(även lilleman fick äta lite innan.) så blev det ut på gången och dags att göra i ordning. Jag måste skämmas för min matchning :( Ärtgrönt schabrak, brun sadel, brunt träns, svart sadelgjord(hon kan inte ha den bruna) bruna skydd fram, bruna lindor bak, gula benreflexer. Sen till mig. Bruna ridskor, gråa ridbyxor, grå-rosa sockar, rosa linne, blå jacka och svart hjälm. Hur tänkte jag ?? :O Fast vi mötte ju nästan ingen, bara matchningsfreaket Tove. Hoppas hon inte tänkte på vad vi hade på oss... :)
For efter den stenhårda skogsbilvägen. Den var som asfalt på vissa ställen. Så där det var lite mjukare så travade jag lite. Där jag skrittade så gjorde vi lite skolor. Dom gick ganska dåligt men det gick lite iallafall. Hon är ju inte i toppform.  Sen avslutade jag i paddocken med att rida lite serpentiner, volter, och lite olika ridvägar i både skritt och trav. Najjs form vissa stunder, men eftersom jag hade kimblewickbettet så knäpper hon gärna ihop nacken..





Sen så for jag ut med Birk. Inget ansträngande. Skrittade honom hoppstigen sen till Magdalenas hus. Travade lite på vägen hem och han var busig.. :] Det är min ponny det. ♥♥
Idag så ska han nog få vila då jag inte har någon skjuts hem. Samma som igår. Hade nästan kommit till storvägen då Tove kom, så jag följade med till stallet igen. Älva fick ha vagnen på sig helt själv. Duktig flicka. Tove satt även i vagnen..

Det var gårdagens stallande.

Puss på ponnyn ♥





Kommentarer

HÄR kommenterar du:

Ditt namn är?:
Ska du kommentera igen någon gång?

Din mail.: (Den visas bara för mig.)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0