Glömde skriva igår. Men det kommer nu.
Hade bara Birk igår och honom red jag. For bakom stallet sen åt vänster så man kommer ut på linbanevägen. Sen kom jag ut på skogsbilvägen där jag fortsätte. Han var PIGG. Tränade mycket tempoväxlingar, övengångar, avsaktningar m.m Bra form nästan hela ridturen (Förutom dom antal gånger han fick något sprut och bara sprang) Tillslut gav jag honom galoppskänkeln, han fattade direkt och var ganska stark. Men helt kontrollerbar! Upp för en backe fick han öka lite. Det tyckte han var superduper kul. Sen så när jag skulle bryta av så drog han ner huvudet och bara stack. Jag hann tänka mkt mkt. "Tänk om jag ramlar av, vad händer då? Sticker han iväg och trampar på tyglarna" "Tänk om jag ramlar av och han fortsätter och kanske ramlar tillslut.." Men jag satt kvar och fick stopp på honom. Han sprang bara typ 50 m ? :O Sen så for jag en bit efter rakan där det blev mkt trav. Formträning och tempoväxlingar. Sen på vägen hem jag jag nästan halva vägen.
Det får räcka för denna gång! =)

 Bild från idag. Birk står och spanar.



Kommentarer

HÄR kommenterar du:

Ditt namn är?:
Ska du kommentera igen någon gång?

Din mail.: (Den visas bara för mig.)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0