Nu har jag skaffat en blogg för mig och Birk! ♥

Som sagt, som rubriken. En blogg för mig och shetlandsponnyn Birk.

Kan skriva lite om honom.

Näsvallens Birk är en shetlandsponny som är 10 år gammal. Han är lever fux och efter Annelunds Doc och undan Näsvallens Birka. Han är ca 103 cm hög.

Birk är en barnkär ponny som gillar när man pysslar med honom. Han älskar att dra vagn och har tävlat en gång. Men han blev rädd för dommarens bil så det drog ner poängen lite grann. Jag kör birk ca 4 dagar i veckan. Men där ingår även tömkörning, löshoppning, longering, m.m. Två dagar i veckan så har en tjej som heter Fanny hand om honom.  Ibland precis som alla andra hästar kan han testa lite, men han ger sig ganska snabbt. Han är underbar med Magdas barn Thea och Tilda.

 

Birk har även även en liten gummiboll, han har en fantastisk hoppteknink, om jag inte var för stor för honom(ibland händer det att jag rider honom, men det är inte ofta.) så skulle jag lätt vilja tävla honom i hoppning och dressyr då han har en fantastisk kapacitet inom dressyren.

Han gillar även att springa fort (Om man har sällskap. Annars så tycker han det är tråkigt) Och så finns det något han älskar. MAT!

Birk ägs av Magdalena H. Hon har även en kallblodstravare som heter Spring Kerstin.

Det var allt jag kunde säga om honom för tillfället. Men skriver mer imorgon då jag ska upp till honom :)

 

PS: Det kommer nog komma lite om andra hästar också då jag är skötare på två kallblodstravare vid namn Bodbäcksboel och Skaffer Jänta. ♥

 

 

 

 


Kommentarer

HÄR kommenterar du:

Ditt namn är?:
Ska du kommentera igen någon gång?

Din mail.: (Den visas bara för mig.)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0