Mhmmm

Jag vet, jag är aktiv som en gris. Men jag hinner helt ärligt inte.
När jag är hemma så är jag 99,9 % av tiden efter skolan med kompisar och kommer hem vid 9 halv 10 och då tvärsitter jag vid datorn och hinner inte blogga.
Menmen, sen förra torsdagen så har de hänt lite. Börjar med skoldelen..

Tisadag. Mvg-redovisning, gick bra tror jag. Kommer med resultat senare :P
Onsdagen. Skridskor, lärde mig översteg (Y) Vem är bra? =D
Och idag. Helt allmänt seg sag. Och matten ska vi inte prata om. Justja, hade även slöjd och är snart klar med mina mjukisar ;)

Stalldelen måste självklart med. Det är ju en hästblogg så.. :P

Förra fredagen. Stortränaren (Snor Toves "ord" :P ) Stortränaren Per Gustavsson. (Vet inte om det är med Ä eller E.. ) Men iaf. Per kom upp till ytterberg och kollade på hästarna, skodde och verkade, fixade munnar och körde Boel :) Trevligt med proffsbesök! Men då på fredagen så longerade jag Birk med hinder. Han skötte sig bra men tycte nog att jag var väääääldigt tråkig..

På lördagen blev det en ganska lång körtur upp i berget. Hela 7,5 km. Först upp till andra vändplan. Ner igen till korsningen och sen tillbaka till första vänplan. Mycket trav och galopp och han blev svettig. Det behövdes nog :)

Söndag-måndag. Fanny har honom som vanligt :) Riden, och enligt boken skulle det har gått bra :)

På måndagen hade jag Jänta och hon blev riden till korsningen+ en liten bit till. Hon var pigg ocg glá men var mjuk och fin. Hade hackamore på den madamen, och jag var barbacka :)

Har slutat vara i ytterberg på tisdagar då skjutsen alltid tjorvar för att mamma inte kan köra på tisdagar. Och onsdagar hinner jag inte för att jag har konfa.. Och måste vara på den förbaskade gudstjänster man måste gå på.. Suck -.-
Så kom upp idag och tömkörde Birk. Han gick som en klocka och var hur fin som helst. Nöjd som bara den! Bra form, och lyssnade bra. Gjorde även lite skänkelvikning i skritt. Som sagt, meganöjd.
Man får en sån bra känsla när allt börjar gå åt andra hållet. Det braiga hållet. Han var ju i en liten konstig period nån vecka då de enda i hans huvud var springa fortfort.. Men nu är han på väg tillbax. :) ♥

Nä, nu ska jag duscha och sova. Godnatt :)

Kommentarer

HÄR kommenterar du:

Ditt namn är?:
Ska du kommentera igen någon gång?

Din mail.: (Den visas bara för mig.)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0