Händelserik ritt!

Hallojsan!
Har varit ute med Boel idag. Och Birk, fast han pysslade jag bara med och trixa lite. Kommer till det snart!

Men Boel iaf. Hon skulle gå långt så det blev längst upp i berget. Trav heöa vägen förutom i nedförsbackar. Hade ett jämnt bra arbetstempo hela vägen! Jättetrevlig trav. Den var som så taktmässig :) Magdalena och Kerstin följde med också.Gick faktis bra för dom också, två fina hestar var ute =) ( jag vet att det stavas med ä men ville skriva med e). Det var plogat till första vändplan. Och när man travade på det plogade så hörde man hästarnas steg. Men sen det slutade vara plogat så var det knäpptyst. Det var en magisk känsla, och när månen lyste så at det var faktist ljust ute. UNDERBART!
Och så när vi travade upp för sista backen så fick Boel galoppera lite. Fattade rätt galopp direkt och hade en ren bra vänstergalopp. Bröt av sen och travade ett par steg och då ser jag hur Kerstin kastar sig ner i diket och Magdalena måste bjuda på tårta. En fågel hade flygit upp eller något. Jag och Boel varken såg den eller hörde den. Men Boel tvärnitade darimot när Kerstin kastade sig så jag var också nära på att måsta vara tvungen att bjuda på tårta.... -.- Fast klarade mig (Y) Och när Magdalena och Kerstin krälar runt i diket sitter jag på Boel som ett fån, och efter ett tag så frågar jag om jag ska sitta av x) Nog den mest korkade frågan hitills i år iaf.... 

Vill även tillägga att ingen av dom blev skadad, eller Magdalena har antingen blivit trampad på låret eller sträckt sig, eller kanske båda?  Och vill även tillägga att det var SVINKALLT ute! Hemskt! :O

Sen till huset och äta middag. Och efter det så blev det tillbaka till stallet och skulle ut med Birk. Och när jag nästan selat klart kände jag hur jag var less på att frysa. Så det blev ännu mer pyssel. Trixade lite i slutet också. Han fick buga två gånger, flytta bakdel, hov, och puss :) Och han var duktig :)  

Nä, nu ska jag sova. Bjuder på en bild på hur det måste ha sett ut när Kertin kastade sig och när jag höll på att flyga ! x). Och mobba inte mina skills i paint!

(Tänk att Boel stod med huvudet uppåt men jag ville visa hur jag såg ut! :D Jag är den som ligger rakt fram ;) Och Magdalena som flyger :D )


Kommentarer
Postat av: Magdatjo

Jaa, sådär fina var vi faktiskt! :D Det gick ju bra, när Kerstin slutade stå på min kropp. Och Boel var ju inte uppjagad precis. :) Det var ju till största delen precis som du skrev, trevligt och magiskt vackert. :)

2010-01-28 @ 22:35:50

HÄR kommenterar du:

Ditt namn är?:
Ska du kommentera igen någon gång?

Din mail.: (Den visas bara för mig.)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0