Kyla, loksele, och sken

Lite dålig uppdatering kanske ;) Men igår så var jag inte ens i stallet.. det var -27 så jag var inte så sugen. Men därimot så kom Birks nya loksele igår+ baksele! Och sånt gillas. Monterade ihop den igår också. Och idag skulle den invigas. Jag och Magdalena tog in Kerstin och Birk samtidigt, och hon tömkörde Kerstin i paddocken som skulle ha gått bra. Och när hon kom tillbaka hade jag inte ens satt fast vagnen x) Alltså, då är man ruggigt snabb!

 Men iallafall, Magdalena skulle lifta med mig och Birk hem till dom. Och då när vi kom lite innan hennes hus så hade vi travat en bit. Och från ingenstans så får han något ryck och börjar tokgaloppera.
 Han har alltid lyssnat bra och så. Men nu var han som blockerad.

Jag och Magdalena tog i en varsin töm och bromsade allt vad vi kunde. Men det var som att man har satt fast tömmarna i en vägg. Ingen kontakt alls. Och när vi hade kommit till Fridas hus så fastnade Magdalena i hjulet och drogs av. Så jag satt där och såg att nedförs backen kom närmare och närmare. Och kan även säga att den är ganska lång och brant. + att det var is under den lilla snö som fanns och Birk är barfota.

Men han fortsatte ner i galopp och lyssnade inte ett dugg på mig. När vi kom ner för backen så tänkte jag att nu borde han ju stanna. Men nää, han fortsatte bara vidare. Och när vi kom förbi soptunnorna så mötte vi Tove. Hon skulle upp till stallet. Och hon trodde att jag bara var ute och körde. Men efter ett tag så insåg hon att jag inte fick stopp på birk. Men Birk stannade inte iallafall även fast tove var på vägen med bilen.

Så förbi bilen också och sen så vidare. Tillslut kom vi till stälverket då han äntligen gick att stanna. Tove kom med bilen och sen så gick vi hem med honom. På vägen hem mötte vi även magdalena som hade hämtat bilen. Sen när vi hade hämtat upp vantar som jag droppat efter vägen så fick Birk köra oss båda. Då stack han inte iaf. Då bröt han av till skritt när vi skulle trava upp för backen..
Men ingen blev skadad eller så. Tur de iaf. Långt inlägg.

Fick även ett sms av Magdalena att Farmfurir har vunnit titeln "årets äldre kallblod" och "årets häst" 2009 på travgalan i Skellefteå! :) Inte dåligt!! :)

Godnatt :)

Kommentarer
Postat av: Ronjaaa.-

nej men du var ju söt... :/

2010-01-31 @ 23:18:38
URL: http://ronjaajo.blogg.se/

HÄR kommenterar du:

Ditt namn är?:
Ska du kommentera igen någon gång?

Din mail.: (Den visas bara för mig.)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0