Seg ?

Asså denna dag har varit seg! Kom till stallet, var där själv och det är ganska soft! Birk gick med Major och Älva gick med Boel. Så när jag skulle ta in Birk flyttade jag över Älva till Major, men då tyckte inte Boel det så hon lekte leken "Jag kan hoppa över det 3-radiga staketet som det är djupsnö bakom med vintertäcke!" Fast hon lyckades inte. Halva Boel hoppade över och andra Boel kravlade sig över på något konsigt vis. Jaja, ingen skadad som tur var!
Efter det så fick alla tre gå i samma hage iaf.. In med Birk i stallet, upp på gången. Borsta,borsta,borsta! Och jag var ambitös och lindade faktis bakbenen! Och sen blev det damasker fram.. Hade ju tänkt köra snabbt med honom men det blev ändringar när jag kom ner i berget. Det var oplogat och marken ojämn och dåligt underlag så Birk fick inget grepp.. Så vände vid korsningen, och Birk tyckte inte att det var någon höjdare att springa på de underlaget. Så han blev seg.. Men när vi kom till paddocken blev det lite ändring. Han vakna till och tyckte att vi hade jätteskojj! Var faktis länge sen jag körde dressyr. :) Men eter ca  20 min så hade han blivit mjuk och gick bra i form så jag slutade.
Efter det så blev det inget mer. Kom hem och har bara chillat runt. Verkligen inte gjort nånting. Eller jo, tjänat 50 kr! =D ( Fick det då jag och Ronja var hos hennes Mormor :P )

Nu ska jag sova. Gonatt :) Zzzzz....


Måste bara länka detta. Tycker det är ganska fränt =) Verkligen alla sönderspelade låtar =)






Kommentarer

HÄR kommenterar du:

Ditt namn är?:
Ska du kommentera igen någon gång?

Din mail.: (Den visas bara för mig.)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0